Hebahan

Selamat Datang Ke Laman Blog Shamsul-AlBesuti

Thursday, February 17, 2011

A..aku masih disini

Semalaman daku termenggu
Memendam sebuah rasa
Merenung bintang beribu
Nun didada langit harapan

Entah kenapa malam yang sunyi ini
Merentap kenangan itu bertamu dilaman anganku
Hadir bayangmu melenyapkan irama malamku
Sunyi dunia seketika- bagai mengerti perasaan ini

Dahulu tika aku bersendirian
Kaulah teman
Tika daku kesepian
Kaulah penghibur
Tika ku berduka
Kaulah penawar
Senyum tawamu
Gurau sendamu jelas terbayang...

Namun kini semua itu tinggal kenangan cuma
Ku cuba hampirimu
Namun kau kian menjauhi
Semakin aku merindui
Semakin jauh dirimu dariku..lalu aku ditinggalkan
Bersama sebakul harapan
Yang kuisikan padanya segala buah kasih
Yang kumuatkan padanya segala madu cinta
Yang kususun padanya ranting rindu
Yang kukutip dihamparan derita sepanjang laluan ini..

Sungguh tidak terduga
Sepantas itu aku tersinggir
Sepantas halilintar daku tersungkur
Dalam kemanisan madu bahgia...
Rebah dalam pelukan kecewa...
Meranap sebuah mahligai kasih
Merobek luka sebuah rasa

Percayalah aku tidak sekali-kali membencimu
Kasihku masih terpahat didada
Cintaku masih bersemi disendi
Rinduku masih membara.....

Aku rindu waktu bersamamu....

No comments:

Post a Comment