Hebahan

Selamat Datang Ke Laman Blog Shamsul-AlBesuti

Thursday, August 19, 2010

Aku, Dia dan Kenangan....

Entah kenapa hatiku bergetaran
Bila mengimbau kenangan semalam
Tika bersama menyusuri pantai KB
Desiran bayu Laut Cina Selatan
Bagi merestui pertemuan kami

Memadu kasih didaunan hari
Menyulam cinta dipasiran memutih
Mengukir senyum lewat pertemuan itu
Menghilang resah berkurun menanti

Hadirmu kesisiku sekian lama kunantikan
Malamku mimpikan senyummu
Siangnku terpancar semangat membara
Memburu cita dan cinta.....

Cinta yang gugenggam terlerai
Dipasiran pantai yang pernah kita lewati itu
Hanyut bersama buih memutih Laut Cina Selatan
Termenggu aku menghitung bilahan hari tanpamu
Aku pasrah dengan takdir
Aku rela dan redha dalam kepayahan melupakanmu....

Hari ini kau muncul dalam pencarianku
Terkedu dan terpaku disudut kenangan
Ku kutip kembali kenangan lalu
Lewat bicara singkat
Sukar dan payah untuk dilucutkan
Biar berkali kucuba...

Kupujuk hatiku untuk melupakan kenangan itu
Aku gagahi harungi lautan kenangan semalam
Kenangan itu sebahagia warna pelangi cinta dan cita
Kenangan itu membangkitkan aku dari lena yang panjang....

Aku dan dia tidak mungkin bersatu
Aku dan dia tidak mungkin bersama
Aku bahgia dengan diriku hari ini
Melayari bahtera kasih kepulau cintaku
Mengharungi badai dalam sabar dan redha
Menyanyam kembali bilahan cinta tercalar
Berdindingkan kasih nan abadi
Bertiangkan iman dan taqwa
Berbumbungkan atap sunnah

Aku, Dia dan Kenangan melekat dalam ingatan........


abea/Sintok [19082010]

No comments:

Post a Comment